Педагогічні основи учнівського самоврядування
Педагогічні основи учнівського самоврядування
Самоврядування
|
• метод організації учнівського колективу, який забезпечує формування відносин відповідальної залежності в колективі та організаторських якостей окремої особистості • складова частина системи педагогічних засобів, оскільки вирішує специфічні завдання єдиного колективу • результат педагогічного управління з боку дорослих • принцип організації колективу учнів • діяльність, яка здійснюється самими дітьми, включаючи постановку мети ,її розробку |
Принципи |
• регулярна почергова змінність виборного активу • розширення реальних прав і повноважень органів самоврядування • доброзичлива вимога • конкретизація колективних творчих справ • • диференціація та індивідуалізація |
Етапи розвитку |
І - залучення всіх учнів до суспільно-корисної діяльності; розподіл громадських доручень і визначення їх змісту II - розширення діяльності парламенту у зв'язку із появою в них додаткових секцій ІІІ - чітка побудова структури самоврядування |
Зміст педагогічного керівництва |
• об'єднання зусиль педагогів та учнів навколо цікавої справи • створення умов для спільної діяльності громадських організацій, об'єднань, парламенту • спільне керівництво творчими групами і об’єднаннями, факультативами, гуртками, органами учнівського самоврядування • уміле поєднання, розподіл доручень виконавського характеру з дорученнями організаторського характеру кожного до управлінської діяльності • виявлення і розстановка організаторів та виконавців па основі знань індивідуальних особливостей та потенційних можливостей кожного учня |